Druhé cvičení: opakování, samostatná práce

Opakování látky ze základů programování a zimního semestru

  • příkazy
  • datové typy
  • funkce, podprogramy
    • volání funkce
    • předávání parametrů
  • preprocesor
  • práce s ukazateli a dynamicky alokovanou pamětí
  • paměťové třídy
  • objektové programování v C++
    • zapouzdření
    • dědičnost
    • polymorfismus
  • přetěžování operátorů
  • šablony
  • výjimky
  • operátory pro změnu typu a běhová identifikace typu
  • prostory jmen

Zadání samostatné práce

Navrhněte abstraktní třídu Image, která bude umět načítat, ukládat a zobrazovat obrázky. Čistě virtuální metody pro načítání a ukládání implementujte v~odvozené třídě PBMImage, která bude reprezentovat obrázek ve formátu PBM. Vykreslování bude zajišťovat třída Painter, respektive její potomci - implementujte třídu ConsolePainter, která bude kreslit na standardní výstup (černé pixely znakem mezera, bílé pixely znakem mřížka).

Třídu Image použijte v algoritmu semínkového vyplňování - funkci seedFill předejte obrázek, souřadnici semínka a barvu.

Přílohy

Poslední úprava stránky: 15.03.2020, 17:02
Powered by PmWiki