Druhé cvičení - opakování (struktury, ukazatele, dynamicky alokovaná paměť

Struktury

  • definice struktury
  • přístup k položce struktury: operátor tečka
  • v C++ plnohodnotný objektový typ

Ukazatele

  • deklarace ukazatele
  • operátor získání adresy &
  • operátor dereference *
  • nulový ukazatel
  • ukazatele jako logické hodnoty
  • ukazatel na strukturu
  • ukazatelová aritmetika
    • ukazatel + celé číslo
    • rozdíl ukazatelů
    • vztah polí a ukazatelů
    • význam operátoru ->

Dynamická alokace paměti

  • vytvoření dynamické proměnné: operátor new
  • uvolnění dynamické proměnné: operátor delete

Příklad: hledání minima v dynamicky alokovaném poli

  • vytvoření a zrušení pole
  • naplnění pole náhodnými čísly

Příklad: jednosměrně zřetězený seznam se zarážkou

  • prvek seznamu
    • načtení prvku
    • tisk prvku
  • základní operace se seznamem
    • vytvoření seznamu
    • vložení prvku na konec seznamu
    • test prázdnosti

Přílohy

Poslední úprava stránky: 02.10.2020, 00:28
Powered by PmWiki