Struktury
- definice struktury
- přístup k položce struktury: operátor tečka
- v C++ plnohodnotný objektový typ
Ukazatele
- deklarace ukazatele
- operátor získání adresy
&
- operátor dereference
*
- nulový ukazatel
- ukazatele jako logické hodnoty
- ukazatel na strukturu
- ukazatelová aritmetika
- ukazatel + celé číslo
- rozdíl ukazatelů
- vztah polí a ukazatelů
- význam operátoru ->
Dynamická alokace paměti
- vytvoření dynamické proměnné: operátor
new
- uvolnění dynamické proměnné: operátor
delete
Příklad: hledání minima v dynamicky alokovaném poli
- vytvoření a zrušení pole
- naplnění pole náhodnými čísly
- funkce
rand
- potřeba inicializovat generátor pseudonáhodných čísel: funkce
srand()
- práce s referenční dokumentací ke standardní knihovně jazyka
- funkce
Příklad: jednosměrně zřetězený seznam se zarážkou
- prvek seznamu
- načtení prvku
- tisk prvku
- základní operace se seznamem
- vytvoření seznamu
- vložení prvku na konec seznamu
- test prázdnosti
Přílohy
- prezentace ze cvičení: Attach:prc1-02.pdf
- hledání minima v dynamicky alokovaném poli: Attach:alokace.zip
- spojový seznam (neobjektová pracovní verze): Attach:seznam-pracovni.zip
Poslední úprava stránky: 02.10.2020, 00:28
Powered by
PmWiki